Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Και για τον άνθρωπο που βρίσκεται μέσα σου θα ήθελα τώρα να μιλήσω.


Και για τον άνθρωπο που βρίσκεται μέσα
σου θα ήθελα τώρα να μιλήσω.
Γιατί αυτός είναι που γνωρίζει το έγκλη-
μα και την τιμωρία του εγκλήματος, και όχι
ο θεϊκός σου εαυτός ούτε ο πυγμαίος που ζει
στη σκοτεινιά.
Πολλές φορές σε άκουσα να μιλάς για κά-
ποιον που διέπραξε αδίκημα ωσάν αυτός να
μην ήταν ένας από όλους σας, αλλά ένας ξέ-
νος για σας, ένας παρείσακτος στον κόσμο
σας.
Εγώ όμως σας λέω ότι όπως ο άγιος και ο
δίκαιος δεν μπορεί να υψωθεί πάνω από το
πιο ψηλό σημείο που βρίσκεται σε καθένα
από σας,
Έτσι κι ο πονηρός κι ο αδύνατος δεν μπο-
ρούν να πέσουν πιο χαμηλά από το χαμηλό-
τερο σημείο που βρίσκεται πάλι μέσα στον
καθένα σας.
Κι όπως το ένα μόνο φύλλο δεν κιτρινί-
ζει παρά μονάχα με τη βουβή γνώση όλου
του δέντρου,
Έτσι κι ο παραβάτης δεν μπορεί να κά-
νει αδίκημα χωρίς την κρυφή θέληση όλων
σας.
Σα μια πομπή βαδίζετε όλοι μαζί προς το
θεϊκό σας εαυτό.
Εσείς είστε ο δρόμος και οι οδοιπόροι.
Κι όταν κάποιος από σας πέφτει, το πέ-
σιμό του είναι για κείνους που ακολουθούν,
μια προφύλαξη ενάντια στην πέτρα όπου μπο-
ρούν να σκουντουφλήσουν.
Ναι, και το πέσιμό του είναι και απ' αυτούς
που είναι μπροστά του, που, μ' όλο που είχαν
πιο γρήγορο και πιο σίγουρο βήμα, ωστόσο
δεν έβγαλαν το πέτρινο εμπόδιο από το δρόμο.
Και θα πω ακόμα, παρ' όλο που η λέξη
μπορεί να είναι βαριά για την καρδιά σας:
Ο δολοφονημένος δεν είναι χωρίς ευθύ-
νη για το θάνατό του, κι ο ληστεμένος φταίει
κι ο ίδιος για το λήστεμά του.
Οι δίκαιοι δεν είναι αθώοι για τις πράξεις
των πονηρών,
Κι εκείνος με τα καθαρά χέρια δεν είναι
ανεύθυνος για τις πράξεις του κακούργου.
Ναι, ο ένοχος είναι πολλές φορές το θύ-
μα του κακοποιημένου.
Κι ακόμα πιο συχνά ο καταδικασμένος
είναι εκείνος που κουβαλά το φορτίο για λο-
γαριασμό των αθώων και των ακατάκριτων.
Δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε τον δίκαιο
από τον άδικο και τον καλό από τον πονηρό.
Γιατί κι οι δυο στέκονται μαζί μπροστά
στο πρόσωπο του ήλιου καθώς η μαύρη και
η άσπρη κλωστή υφαίνονται μαζί.
Κι όταν η μαύρη κλωστή σπάζει, ο υφαν-
τουργός θα προσέξει όλο το ύφασμα, και θα
εξετάσει επίσης και τον αργαλειό.
Κι εσείς δικαστές που θέλετε να είστε
δίκαιοι.
Τι κρίση θα βγάλετε γι' αυτόν που αν και
είναι τίμιος στα χέρια είναι όμως κλέφτης
στη σκέψη;
Και ποια ποινή θα βάζατε σ' αυτόν που
σκοτώνει τη σάρκα, αλλά δολοφονείται ο
ίδιος στην ψυχή;
Και πως θα τιμωρήσετε εκείνον που στην
πράξη είναι δόλιος και καταπιεστής,
Αλλά που είναι κι ο ίδιος αδικημένος
και εξευτελισμένος;
Και πως θα τιμωρήσετε εκείνους που οι
τύψεις τους είναι κιόλας πολύ μεγαλύτερες
από τα αδικήματά τους;
Δεν είναι οι τύψεις η δικαιοσύνη που απο-
νέμει ο ίδιος εκείνος νόμος που εσείς θέλετε
να υπηρετείτε,
Δεν μπορείτε όμως να βάλετε τύψεις στην
καρδιά του αθώου, ούτε να τις αφαιρέσετε
από την καρδιά του ενόχου.
Απρόσκλητες οι τύψεις θα καλούν μέ-
σα στη νύχτα, έτσι που οι άνθρωποι να ξυ-
πνούν και να αντικρύζουν τον εαυτό τους.
Κι εσείς που θέλετε να κατανοήσετε τη
δικαιοσύνη, πως θα το μπορέσετε, παρά μό-
νο αν άντικρύσετε όλες τις πράξεις στο πιο
δυνατό και καθαρό φως;
Μόνο τότε θα καταλάβετε ότι αυτοί που
στέκονται όρθιοι και αυτοί που έχουν πέσει
δεν είναι παρά ένας άνθρωπος που στέκεται
στο μισοσκόταδο ανάμεσα στη νύχτα του
πυγμαίου εαυτού του και τη μέρα του θείου
εαυτού του.
Και ότι ο γωνιόλιθος του ναού δε βρίσκε-
ται ψηλότερα από τον πιο χαμηλό λίθο στα
θεμέλιά του.
KAHLIL GIBRAN
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...