Πέμπτη 30 Μαΐου 2013

Πιστεύω εις ένα Θεό, τον εαυτό μου



pistevw-eis-ena-theo
Σωστά το αντιληφθήκατε. Πρόκειται για μια ξεκάθαρη και απροκάλυπτη απόπειρα προσηλυτισμού. Όχι όμως, σε κάποια θρησκευτική αίρεση ή δοξασία αλλά στην κατανόηση και συνειδητοποίηση των ευεργετικών επιδράσεων στη διάθεση, στην ψυχολογία και στην καθημερινότητα της πίστης στην απόλυτη δύναμη, στον εαυτό μας. Η πίστη στον εαυτό μας είναι η πιο στέρεη βάση για να δημιουργήσουμε, να εξελιχθούμε, να απολαύσουμε, να ευτυχήσουμε. Και αυτήν την πίστη οφείλουμε να την υποστηρίζουμε με θρησκευτική ευλάβεια.
Πιστεύω στον εαυτό μου και έχω αυτοεκτίμηση σημαίνει νιώθω καλά με τον εαυτό μου, θεωρώ ότι αξίζω, αποδέχομαι τον εαυτό μου όπως είναι. Επενδύω στα χαρίσματά μου και καμαρώνω για αυτά, αναγνωρίζω τα ελαττώματά μου και δουλεύω για να τα βελτιώσω. Ακόμα και αυτή η συνειδητοποίηση των ελαττωμάτων μου και η στοχευμένη προσπάθειά μου για να τα αλλάξω είναι ακόμα ένας λόγος για να θαυμάζω τον εαυτό μου.

Ο εύκολος αντίλογος και το αδύναμο επιχείρημα που θα μπορούσαν κάποιοι να θέσουν είναι «πώς να πιστέψω στον εαυτό μου, αφού με έχει απογοητεύσει;». Η άμεση απάντηση και η βέβαιη ερμηνεία είναι «πως σίγουρα τον αδικείς». Γιατί σε κάθε περίπτωση, έχει σπουδαίες ικανότητες, χαρίσματα και ταλέντα, που μπορεί υπό ορισμένες συνθήκες να μην έχουν εκδηλωθεί. Μία ενδοσκόπηση, μια κουβέντα με τον εαυτό μας, μερικές γενναίες αποφάσεις και μία πιο ψύχραιμη και αντικειμενική ματιά είναι βέβαιο ότι θα μας πείσει πως αξίζει αποδεδειγμένα να πιστεύουμε σε αυτόν.
Η υψηλή αυτοεκτίμηση αυξάνει τις πιθανότητες να δημιουργούμε υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις, να είμαστε αποτελεσματικοί στις καθημερινές μας δραστηριότητες και ως αποτέλεσμα αυτών να νιώθουμε συχνά και έντονα το συναίσθημα της ικανοποίησης και της ευτυχίας.
Όταν πιστεύουμε στον εαυτό μας και έχουμε υψηλή αυτοεκτίμηση:
- Είμαστε και νιώθουμε αυτόνομοι.- Έχουμε πιο συχνά επιτυχίες σε όλους τους τομείς.- Παίρνουμε πρωτοβουλίες και δεν φοβόμαστε να κάνουμε αλλαγές.- Δεν μας αποθαρρύνουν εύκολα οι δυσκολίες.- Αναλαμβάνουμε μόνο τις ευθύνες που μας αναλογούν.- Αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά την ψυχολογική πίεση της καθημερινότητας.- Διαχειριζόμαστε και ξεπερνάμε τα αρνητικά συναισθήματα (π.χ. άγχος, θλίψη, θυμός).- Ξέρουμε να παίρνουμε αλλά και να δίνουμε θετικά συναισθήματα στους άλλους.
Υπάρχουν ορισμένες τεχνικές που αποδεδειγμένα μπορούν να μας βοηθήσουν για να ενισχύσουμε την αυτοεκτίμησή μας και μέσα από αυτήν να συναντάμε πολύ πιο συχνά τα συναισθήματα της χαράς και της ικανοποίησης στην καθημερινότητά μας:
- Κάνουμε μία λίστα με τα θετικά μας χαρακτηριστικά.- Καταγράφουμε τα θετικά της κάθε ημέρας (π.χ. έκανα ηλιοθεραπεία, αγόρασα ένα δώρο στη φίλη μου, έφτιαξα ένα ωραίο κέικ, πέρασα καλά στη δουλειά) και το θετικό συναίσθημα που είχαμε.- Κάνουμε μία λίστα με τα επιτεύγματά μας και τις επιτυχίες μας, από τις πιο σημαντικές ως τις πιο ασήμαντες.- Καταγράφουμε τρόπους με τους οποίους θα νιώσουμε καλύτερα και θα διασκεδάσουμε, που δεν κοστίζουν σε χρήμα, π.χ. να κάνω μια βόλτα στην εξοχή, να χαζέψω τις βιτρίνες, να πάω για ποδήλατο.- Σκεφτόμαστε τρόπους για να βοηθάμε τους άλλους, λόγους για να γιορτάζουμε και να είμαστε περήφανοι.
Η πίστη στον εαυτό μας είναι η δύναμη που κινεί τον κόσμο (μας), που τον κάνει πιο όμορφο, πιο πλούσιο, πιο χαρούμενο, πιο ευτυχισμένο. Γι’ αυτό, πίστευε στον εαυτό σου και μη ερεύνα!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...