Διάλεξη Elio D' ANNA για το βιβλίο του ''Η Σχολή των Θεών''
Ο άνθρωπος έτσι όπως τον ξέρουμε και το μυαλό του έτσι όπως είναι, βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση. Το καλύτερο που μπορεί να του συμβεί, είναι να αρρωστήσει, να γεράσει και να πεθάνει. Είχα μια συνάντηση, με έναν πολύ ιδιαίτερο άνθρωπο αυτόν που αποκαλούμε, τον DREAMER, και για πρώτη φορά συνάντησα κάποιον, ο οποίος μου είπε ότι δεν χρειάζεται να δεχτούμε αυτό το πεπρωμένο.
O DREAMER μου είπε ότι το να γεράσουμε, να αρρωστήσουμε και να πεθάνουμε δεν είναι αποδεκτό. Και δεν είναι αυτό το πεπρωμένο της ανθρωπότητας.
Ήταν σαν να με έριξε σε ένα λαβύρινθο ο οποίος εξ ορισμού δεν έχει διέξοδο και ο DREAMER ήταν η μόνη διέξοδος που είδα. Πως μπορούμε να βγούμε από το λαβύρινθο;
Στην αρχαία Ελλάδα υπάρχει ο παλαιότερος μύθος του πολιτισμού μας. Ο λαβύρινθος είναι η παλαιότερη ιστορία που γνωρίζουμε. Είναι μία αυτοδημιούργητη φυλακή γιατί ο Δαίδαλος που τον δημιούργησε, κλειδώθηκε και υπήρχε μόνον ένας τρόπος για να βγεις έξω. Και έτσι έπρεπε να εφεύρει φτερά, ώστε να μπορέσει να πετάξει με τον Ίκαρο, για να βγει έξω απ' αυτόν. Και έτσι πρέπει να πετάξουμε για να βγούμε έξω από τον λαβύρινθο.
Πώς μπορούμε; Τι είναι το πέταγμα;
Ο άνθρωπος δεν μπορεί να πετάξει σαν πουλί, πρέπει να πετάξουμε σαν άνθρωποι και ο μόνος τρόπος να το κάνουμε αυτό είναι με το να ονειρευτούμε. Οι μηχανές κάνουν όλες τις δουλειές για μας, ακόμα και να γελάνε με εμάς, αλλά ποτέ δεν θα μπορέσουν να ονειρευτούν. Μια μέρα η ανθρωπότητα θα μπορεί να ονειρεύεται και δεν θα χρειάζεται εργασία πλέον.
Τι θα κάνουμε όλον αυτόν τον χρόνο;
Είναι μια άβυσσος χρόνου που δεν θα ξέρουμε τι να κάνουμε.
Ελευθερία επίσης. Δεν έχουμε εκπαιδευτεί να είμαστε ελεύθεροι, χωρίς δουλειά, και δεν έχουμε εκπαιδευτεί να είμαστε στον παράδεισο. Ο παράδεισος για μια κοινωνία που δεν είναι έτοιμη, είναι χειρότερος και από την κόλαση. Στον παράδεισο δεν θα υπάρχει εφημερίδα, γιατί δεν θα υπάρχουν νέα. Ούτε σεξ στον παράδεισο. Φαγητό... δεν υπάρχει φαγητό. Το φως είναι πολύ περισσότερο, εκεί. Οι περισσότεροι από μας δεν θα άντεχαν ούτε μισή μέρα.
''Δώστε μας πίσω την κόλασή μας, όπου θα μπορούμε να καπνίζουμε να τρώμε, να πίνουμε τα ποτά μας, γιατί κάνουμε αυτοϋπονόμευση. Στο να καταστρέφουμε τους εαυτούς μας και το σώμα μας, δεν έχουμε κανένα πρόβλημα. Έχουμε βρει πολλούς τρόπους. Και έτσι χρειάζεται να εκπαιδεύσουμε τους εαυτούς μας για να πάμε στον παράδεισο και να αφήσουμε την κόλαση.
Και εάν και έχουμε πολλές ενδείξεις, ποτέ δεν τις ακούμε.
Ο Δάντης στο γνωστότερό του έργο, στην Κόλαση, στις τελευταίες του προτάσεις, μας λέει πώς μπορούμε να φύγουμε από αυτή την κόλαση. Ακόμη και στα Βιετναμέζικα, που μεταφράστηκε η Θεία Κωμωδία, παρόλο που είναι ένα έργο που θεωρείται ευφυές σε όλη την ιστορία της ανθρωπότητας, κανείς δεν έχει διαβάσει τις τελευταίες προτάσεις, που λένε πως μπορείς να βγεις απ' αυτή την κόλαση, ύστερα από 33 κεφάλαια που αναφέρεται σε αυτήν. Οπότε, αν διαβάσετε το βιβλίο, θα δείτε ότι είναι ο χάρτης, είναι ο τρόπος που δείχνει πώς μπορείτε να βγείτε από την κόλαση. Έτσι η ευχή μου για σας, είναι το βιβλίο αυτό να παίξει το ρόλο που έπαιξε και για μένα, να είναι ένας φωτεινός χάρτης που θα σας δείξει πώς να βγείτε από τον Λαβύρινθο και να βγάλετε φτερά, να είστε ελεύθεροι. Τα λόγια του Dreamer είναι πολύ δυνατά, εάν αποφασίσετε να το εφαρμόσετε στην καθημερινή ζωή.
''Ο κόσμος είναι έτσι, γιατί εσύ είσαι έτσι''
Όταν βλέπουμε τον κόσμο, τους πολέμους, τη ρύπανση, τη φτώχεια, τη δυστυχία και το κακό... δεν θες να τα βλέπεις, σαν να έπεσες αλεξιπτωτιστής σ' αυτόν τον πλανήτη. Αυτή η φράση έχει πολύ βαθύ νόημα, έτσι όπως είναι δοσμένη από τον Dreamer.
''Ο κόσμος είναι έτσι, γιατί εσύ είσαι έτσι''.
Δηλαδή, εμείς είμαστε οι εγκληματίες, εμείς τα δημιουργούμε όλα. Και το ρητό των Δελφών ''γνώθι σ' αυτόν'', δεν εφαρμόζεται, γιατί νομίζουμε ότι είμαστε αθώοι και ο κόσμος είναι κάτι διαφορετικό από εμάς, σαν τον μύθο του Νάρκισσου, που εμείς εφεύραμε και δεν έχει κατανοηθεί καθόλου μέσα στους αιώνες. Νομίζουμε ότι ο Νάρκισσος είναι ματαιόδοξος και ότι ερωτεύτηκε την εικόνα του, ενώ είναι το έμβλημα της ανθρωπότητας που δεν αναγνωρίζει τον εαυτό της, και δημιουργεί αυτή την εικόνα.
Ερώτηση: Ο Dreamer, είναι ο ανώτερος εαυτός σας ή κάποιος πραγματικός άνθρωπος;
Απάντηση: Όλοι αγαπάμε να έχουμε δασκάλους και πνευματικούς καθοδηγητές: Άλλοι έχουν τον Όσσο, τον Κρισναμούρτι κ.λπ.. Το θέμα είναι, όταν ο δάσκαλος είναι ζωντανός. Τότε είναι οδυνηρό. Εκεί υπάρχει πραγματική ντροπή. Σας συστήνω να έχετε κάποιον πεθαμένο δάσκαλο. Γιατί αν γνωρίσετε κάποιον όπως εγώ, τότε δεν μπορείς να παραμείνεις ο ίδιος. Δούλευα στις πολυεθνικές, και τότε πίστευα πως το να δουλεύεις, να έχεις ένα καλό μισθό, οικογένεια, παιδιά, ήταν ο σκοπός της ζωής. Και αυτός μου είπε: ''Γιατί δεν σταματάς, να κάνεις κάτι σοβαρό στην ζωή σου;'' Έτσι έγραψα αυτό το βιβλίο, που δεν θα το έκανα ποτέ χωρίς αυτόν, και όταν τελείωσα αυτό, που για μένα ήταν κάτι τεράστιο, μετά μου ζήτησε να ιδρύσω και Πανεπιστήμια. Και τώρα που έχω τα πιο πετυχημένα πανεπιστήμια της Ευρώπης με παραρτήματα στην Μαδρίτη στη Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Φλωρεντία, Ρώμη και Μιλάνο, τώρα φοβάμαι τι θα είναι το επόμενο που θα μου ζητήσει. Στην πραγματικότητα υπάρχετε μόνον εσείς και κανένας άλλος. Και ότι πιστεύετε είναι αληθινό. Ο Dreamer υπάρχει και είναι πολύ άβολο. Αν έχετε δάσκαλο που έχει φύγει από την ζωή είναι πιο εύκολο. Με έναν ζωντανό δάσκαλο είναι πολύ πιο δύσκολο.
Απάντηση σε ερώτηση: Πρώτα απ' όλα ξεκινάμε λάθος, γιατί όταν λέμε εμείς, δεν υπάρχει εμείς, δεν υπάρχεις εσύ και ο άντρας σου, εσύ και η φίλη σου... Είσαι εσύ, μόνη σου, είναι ένα μοναχικό ταξίδι. Η απόδραση από το Αλκατράζ είναι μοναχική.
Ερώτηση: Το όνειρο, ναι, είναι απαραίτητο, αλλά πως φτάνεις πιο γρήγορα;
Απάντηση: Είναι πολύ βαρετό να είσαι στην ηρεμία από το να είσαι στην κόλαση. Πήγα τους μαθητές μου στη Φλωρεντία να επισκεφτούμε τον τάφο του Δάντη. Οι μαθητές μου προέρχονται από 80 διαφορετικές εθνικότητες. Τους είπα να αγγίξουν τον τάφο, γιατί αυτός ο άνθρωπος έχει γράψει αυτό το απίστευτο έργο, που στο τέλος μας λέει πως θα βγούμε από την κόλαση. Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους να μελετάνε τον Δάντη και ούτε αυτοί ξέρουν πως να βγουν από την κόλαση, γιατί πολλές φορές όταν μας το λένε, δεν θέλουμε να τ' ακούσουμε και τους βάζουμε στην άκρη αυτούς τους ανθρώπους, γιατί δεν θέλουμε να βγούμε. Ακόμη και τώρα, που τόση ώρα σας προκαλώ, κανείς δεν μ' έχει ρωτήσει: Τι είπε ο Δάντης;
Στην πραγματικότητα δεν θέλουμε να ξέρουμε, κι αν ξέρουμε, το ξεχνάμε.
Ο τρόπος που βγήκε είναι σωματικός. Βγήκε με το σώμα. Στο τέλος, αφού πέρασε από όλη την κόλαση, στο τέλος κρατήθηκε από τις τρίχες του Λούσιφερ και στην πραγματικότητα αναποδογυρίστηκε και κρεμάστηκε με το κεφάλι προς τα κάτω και τα πόδια προς τα πάνω, και έτσι βγήκε με το σώμα. Και αυτός ήταν ο τρόπος που πέρασε από την κόλαση στα επόμενα στάδια. Συμβολικά, ο μόνος τρόπος να βγεις από την κόλαση είναι να ανατρέψεις τον τρόπο σκέψης σου, να' ρθουν τα πάνω κάτω. Αν πιστεύετε στο θάνατο πρέπει να το ξεχάσετε. Αν πιστεύετε ότι πέσατε στον πλανήτη, σκεφτείτε κάτι άλλο, ότι δεν γεννηθήκατε ποτέ. Και όλη η καινή διαθήκη είναι μια ιστορία της ανατροπής του τρόπου σκέψεως.
Ερώτηση για ''ουδείς εκών κακός''
-Δεν μπορείς να είσαι κακός με πρόθεση, λέει και ο Dreamer. Συνειδητά δεν μπορούμε να είμαστε κακοί. Αλλά η ανθρωπότητα είναι ασυνείδητη. Όλο το βράδυ δεν θα έφτανε για να απαντήσω στην ερώτησή σας για το ποια είναι τα χαρακτηριστικά του ανθρώπου. Οι Έλληνες έδωσαν τη λέξη Άτομο. Αλλά έχετε ξεχάσει εντελώς τι σημαίνει. Τι σημαίνει άτομο;
Απάντηση: Aυτό που δεν μπορεί να κοπεί περαιτέρω...
-Οπότε, αυτό που δεν μπορεί να κοπεί περαιτέρω, περιμένει το λεωφορείο...
Αυτό που δεν μπορεί να κοπεί περαιτέρω είναι ο Dreamer....
Για τους υπόλοιπους είναι λάθος η λέξη άτομο. Γιατί ο άνθρωπος έχει χωριστεί. Ο άνθρωπος όπως τον ξέρουμε, είναι διαιρεμένος. Με διασπασμένη ψυχολογία, μια μηχανή, με κομμάτια που λείπουν, οπότε πώς μπορούμε να εκπλαγούμε, που ο πλανήτης είναι σ' αυτή την κατάσταση...
Ο κόσμος είναι τέτοιος, επειδή ο άνθρωπος είναι τέτοιος. Και βλέπουμε τον κόσμο και βλέπουμε αυτό που δεν ήθελε να δει και ο Νάρκισσος. Και βλέπουμε πόσο έκπληκτοι είμαστε....
Έχετε εκπληκτικό πολιτισμό, αλλά το έχετε ξεχάσει και γι' αυτό βρίσκεται η χώρα στην κατάσταση που είναι σήμερα, γιατί μια χώρα δεν μπορεί να είναι φτωχή, αν δεν είχατε ξεχάσει τον πολιτισμό σας και τις ρίζες σας.
ΕΧΕΤΕ ΣΚΕΦΤΕΙ ΠΟΤΕ, ΝΑ ΖΗΤΗΣΕΤΕ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΤΕ ΔΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ;
Ο Κικέρων ήταν δικηγόρος, επιστήμων και ποιητής και μελετούσε ελληνικά, όπως και άλλοι μορφωμένοι της εποχής του. Μελέτησε τον Δημόκριτο, και όταν ήλθε στη λέξη Άτομο, μίλησε γι αυτό στους Ρωμαίους, οι οποίοι ήταν πολύ προσγειωμένοι, και δεν μπορούσαν να καταλάβουν αυτή την ΕΝΝΟΙΑ της λέξης, ότι κάτι δεν μπορεί να διαιρεθεί περαιτέρω. Και έτσι, έπρεπε να εφεύρει μία λέξη στα Λατινικά για να μεταφράσει τι σημαίνει άτομο γιατί αυτό δεν υπήρχε. Και έτσι μεταφράστηκε και το χρησιμοποιούν σε όλο τον κόσμο αλλά το έχουν ξεχάσει. Ποια είναι η λέξη αυτή; individual και indivisible
Ποιο είναι το αντίθετο του Άτομον; Τμητό, διαιρεμένο.
Ερώτηση: Λέτε στο βιβλίο ότι το Σύμπαν είναι κάτι που δεν κατοικώ μέσα του, αλλά κατοικεί στο κεφάλι μου. Δηλαδή, το Σύμπαν είναι μία ψευδαίσθηση που βιώνουμε ως πραγματικότητα και μπορούμε να ζήσουμε σε αυτήν, σαν πρώτο βήμα, κάνοντας την καλύτερη, και σαν δεύτερο βήμα να ξεφύγουμε τελείως απ' αυτήν. Έχω καταλάβει σωστά;
Απάντηση: Να βελτιώσουμε την κόλασή μας δηλαδή; Η κόλαση δεν βελτιώνεται. Μόνον να βγούμε έξω απ' αυτήν μπορούμε. Αυτός είναι ο προβληματισμός μας: Πώς να βελτιώσουμε τον κόσμο, ενώ ο κόσμος δεν βελτιώνεται. Είναι τέλειος όπως είναι. Γιατί ο κόσμος είναι ακριβώς αυτό που είμαστε. Διαφορετικός κόσμος, θα' τανε διαφορετικοί εσείς. Και έτσι έχουμε μεμονωμένες λύσεις και δεν προσπαθούμε να τις εφαρμόσουμε στον κόσμο. Ένας βελτιωμένος κόσμος ήδη υπάρχει, αλλά εσείς δεν είστε εκεί. Πρέπει να αλλάξετε τη θέση σας. Ο κόσμος είναι ήδη βελτιωμένος. Κοιτάξτε το διαμέρισμα σας, το αυτοκίνητό σας, τον σύντροφό σας, τον σκύλο σας, τι έχετε στο ψυγείο, και τότε ξέρετε ποιος είστε και ποιο είναι το όνειρό σας. Γιατί όλα αυτά που περιλαμβάνονται στη ζωή σας, είναι το όνειρό σας, μαζί με τις δυσκολίες, τις ασθένειες κ.λπ.
Ερώτηση: Δηλαδή, είναι ένα πρόγραμμα;
Απάντηση: Ενδιαφέρον είναι, ότι εσείς το έχετε γράψει αυτό το πρόγραμμα. Έχουμε γράψει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει τις ζωές μας, περιλαμβάνει πώς να υποφέρουμε, και το σημαντικότερο είναι πως να υποφέρουμε, στην ουσία. Όταν αποφασίσετε να υποφέρετε, σίγουρα θα γνωρίσετε τον άντρα που θα σας κάνει να υποφέρετε και μόλις τον δείτε, θα του πείτε: Σ' αγαπάω! (παλαμάκια)
Γιατί έχετε μάθει να υποφέρετε, και ότι σας κάνει να υποφέρετε γίνεται φίλος σας. Και φυσικά, όταν δεν ξέρεις τον εαυτό σου, όλοι οι άλλοι σου φταίνε που υποφέρεις. Το αφεντικό σου, ο σύντρόφος σου και οι γύρω σου, η κίνηση, τα πάντα. Εκτός από σένα. Τα πιο δύσκολο πράγμα, να αποχωριστούμε είναι αυτό. Το να υποφέρουμε.
Ερώτηση: Ο άνθρωπος είναι αποτέλεσμα του οικονομικού συστήματος στο οποίο ζει. Και επειδή το οικονομικό σύστημα δυόμιση χιλιάδες χρόνια τώρα, δεν έχει αλλάξει, δεν μπορεί να είναι ούτε καλός ούτε κακός.
Απάντηση: NO COMMENT!!! Στον κόσμο σας αυτό που υπάρχει είναι τέλειο. (παλαμάκια)
Αυτό που πιστεύετε είναι τέλειο! Δεν υπάρχει κανείς που θα προβληματίσουμε, πέρα από τον εαυτό μας. Σας έκανα μια πάρα πολύ δυνατή δήλωση, ότι αγαπάμε να υποφέρουμε. Σκεφθείτε το!
Ερώτηση: Δηλαδή, αφού αγαπάμε να υποφέρουμε, έχουμε προκαλέσει εμείς αυτό το οικονομικό σύστημα...
Απάντηση: Ναι, βεβαίως...
Ερώτηση περί του''γνώθι σ' αυτόν'' Στο Μαντείο των Δελφών έγραφε: ''Άνθρωπε, γνώθι σ' αυτόν''. Άρα υπονοεί ότι ο καθένας μας είναι ένας μικρός Θεός...
Απάντηση: Γιατί μικρός; Ο Θεός δεν μπορεί να είναι μικρός. Είναι Θεός. Μπορούμε μόνο, να είμαστε Θεοί σε αναπηρικές καρέκλες. Ένας Θεός που έχει ξεχαστεί.
Ερώτηση: Είναι ανάγκη να φύγουμε από την κόλαση, αλλά από την άλλη ο παράδεισος είναι ένα πολύ βαρετό μέρος για να πάμε... ο τρόπος που μπορεί ένας άνθρωπος να ενώσει τα εσωτερικά του κομμάτια για να βρει την ένωση με το Θείο. Αυτά τα εσωτερικά εμπόδια που σε εμποδίζουν να υλοποιήσεις το όνειρό σου και να βιώσεις την πραγματικότητα που θέλεις... Στην αρχή που μιλά για το θάνατο της γυναίκας του, λέει ότι εκείνος δημιούργησε την ασθένεια λόγω της επιθετικότητας που είχε μέσα του. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι και η γυναίκα του συμφώνησε και ήθελε να πεθάνει. Τελικά στην πραγματικότητα που συνεπάγονται δυο άνθρωποι, ποιός τελικά υπερισχύει; Ποιανού η πραγματικότητα εισβάλει στην πραγματικότητα του άλλου; Και δεύτερον: Στον αγώνα για να βρούμε τον εαυτό μας, την ακεραιότητα μας, ναι, αγαπάμε πρώτα τον εαυτό μας για να συνδεθούμε και να γνωρίσουμε τον Θεό... καταντάει λίγο ψυχαναγκαστικά απρόσωπο. Δηλαδή σκέφτεσαι μόνο τον εαυτό σου και το Θεό. Είναι πολύ μοναχικό... δηλαδή, θα μπορούσε να γίνει και κακή χρήση αυτής της έννοιας της μοναδικότητας.
Απάντηση: Αύριο στο metropolitan, θα αναλύσουμε βαθύτερα τα θέματα. Ο παράδεισος είναι η ολοκλήρωση. Όταν είμαστε όλοι μαζί, και όλα τα κομμάτια μας είναι ενωμένα, τότε είμαστε στον παράδεισο. Γιατί όταν απλώνεις το χέρι σου να πάρεις κάτι τόσο μικρό όπως ένα μήλο (Αδάμ) τότε βγαίνεις από τον παράδεισο. Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ. Δεν είναι έξω από μας. Το αντίθετο του Άτομον είναι το Διαιρετόν. Οι αδιαίρετοι άνθρωποι είναι λίγοι στον κόσμο, αλλά αυτοί είναι, που πραγματικά μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο
Ερώτηση: Στον παράδεισο υπάρχει μόνον ένας από μας; Δεύτερον: ο παράδεισος είναι επί της Γης; Και πως σχετίζεται η σωματική Αθανασία στον παράδεισο;
Απάντηση: Δεν ξέρω!!! ( γέλια)
Θα προσπαθήσω τα επόμενα χρόνια να μάθω...
Ξέρω ότι ο παράδεισος δεν είναι έξω από μας και όλος ο αγώνας που κάνουμε για να είμαστε υγιείς και να είμαστε καλά, γίνεται κοιτώντας έξω από μας και είναι ενοχλητικό αυτό, αλλά κοιτάμε πάντα έξω από μας, όταν θα έχουμε καλύτερη δουλειά, όταν θα κάνουμε ένα παιδί, λεφτά, αλλά τελικά το μεγαλύτερο μήνυμα του βιβλίου αυτού και του Dreamer, είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα έξω από μας. Πρέπει να διώξουμε αυτή την ελπίδα, ότι κάτι έξω από μας, θα μας κάνει καλύτερα. Αυτό είναι ένα μεγάλο κατόρθωμα. Να είμαστε χαρούμενοι με ότι έχουμε.
Ερώτηση: Δεν έχω διαβάσει το βιβλίο αλλά από ό,τι κατάλαβα, όταν ωριμάσουμε να κάνουμε αυτή την ανατροπή, θα χρειαστεί να φύγουμε από κάποιες καταστάσεις και ανθρώπους. Μπορούμε να πείσουμε και τους άλλους η πρέπει ο καθένας να φτάσει στο δικό του σημείο ωρίμανσης; Και αν αποφασίσουμε να φύγουμε από ανθρώπους και καταστάσεις, πως διαχειριζόμαστε τον πόνο που προκαλούμε στους άλλους ανθρώπους;
Απάντηση: Θα πρέπει να ξεκινήσουμε από πολύ πίσω για να απαντήσουμε σ' αυτό, αλλά ένα από τα πράγματα που έμαθα από τον Dreamer, είναι ότι οι άλλοι δεν υπάρχουν. Είναι μια προβολή του εαυτού μας. Εμείς προβάλλουμε αυτό που θέλουμε. Εμείς είμαστε χαρούμενοι και οι άλλοι το καταλαβαίνουν. Εάν όχι, τον ίδιο τον κόσμο που θέλετε, αυτόν προβάλλετε. Είναι πολύ περίεργο... σας λέω τα πράγματα τα οποία έχω μάθει από εσάς.
Τι κάνεις; Έχουμε ξεχάσει εντελώς το μήνυμα, το νόημα της φράσης, τι κάνεις; Το κυριολεκτικό της νόημα είναι ΤΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ; Τι κάνεις; τι δημιουργείς; Οπότε πρέπει να σας πω τα πράγματα που μαθαίνω από εσάς: Δεν υπάρχει πια βαθύς, ουσιαστικότερος χαιρετισμός στον πλανήτη απ' αυτόν! Γιατί δεν είμαστε μικροί Θεοί, να το δεχτούμε. Είμαστε οι μόνοι Θεοί, μοναδικοί.
Ερώτηση: Όταν η πλάνη του εγωισμού μπαίνει στη ζωή μας πως είμαστε θεοί; Και μήπως αυτό είναι επικίνδυνο;
Απάντηση: Συμφωνώ μαζί σας. Πρέπει να κάψουμε το βιβλίο! Γιατί το βιβλίο δεν λέει μόνο ότι είμαστε Θεοί, αλλά προχωρά και παραπέρα, σ' ένα διάλογο του Λουπέλιους με τους μαθητές του, ο οποίος τον ρωτάει: Δηλαδή είμαστε Θεοί; Και ο Λουπέλιους: Όχι, ο θεός είναι στην υπηρεσία μας. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΥΘΥΝΗ να έχεις τον Θεό στην υπηρεσία σου.
Ερώτηση: Είμαστε εν δυνάμει θεοί; Μπορούμε να γίνουμε Θεοί;
Απάντηση: Όχι....''μπορούμε να γίνουμε Θεοί''... αυτό είναι σαν ένας πνευματικός Δαρβινισμός. Δηλαδή, ότι ξεκινάμε από πίθηκοι και καταλήγουμε άνθρωποι. Μπορείς να είσαι πίθηκος για εκατομμύρια χρόνια, αλλά δεν μπορούμε να γίνουμε Θεοί. Πάμε να γίνουμε κάτι που δεν είμαστε.
Ερώτηση: κ. D' Anna, έχετε πάρει την ευθύνη να κάνετε αυτό που κάνει ο Dreamer με τους μαθητές σας ή αν το κάνετε με άλλο κόσμο έξω από το πανεπιστήμιο...
Απάντηση: Το βιβλίο θα μπορούσε να έχει διαφορετικό τίτλο: Ποτέ μην κάνετε αυτό που κάνει ο κ. D' Anna. Εγώ είμαι ο τελευταίος που θα μπορούσε να διδάξει αυτά που λέει ο Dreamer. Η επιτυχία του βιβλίου σε τόσες διαφορετικές χώρες νομίζω ότι οφείλεται στην ειλικρίνεια του. Στο πρώτο κομμάτι της ζωής μου, είχα μια άτυχη ζωή, νόμιζα πως όλος ο κόσμος ήταν κακός, ότι η ζωή, ήταν μια κοιλάδα από δάκρυα. Ότι ο κόσμος ήταν γεμάτος ατυχίες και δυσκολίες, εγώ ήμουν άρρωστος, έχασα την γυναίκα μου, δεν μου άρεσε η δουλειά μου. Η ζωή ενός κοινού ανθρώπου. Ίσως κάτω και από του κοινού. Το μόνο που μπορούσα να κάνω για να ευχαριστήσω τον Dreamer, ήταν να γράψω την ιστορία μου. Οτιδήποτε διαβάζετε στο βιβλίο είναι αληθινό. Όλα τα μέρη που αναφέρει, είναι πραγματικά. Ένας αναγνώστης πήρε τη γυναίκα του στο cafe de la France, στο Μαρακές και όταν τον ρώτησε γιατί την πήγε εκεί, για την επέτειο τους, της απάντησε: Περιμένουμε τον Dreamer.
Μόνον μία λέξη δεν θα βρείτε στο βιβλίο: Την λέξη πνευματικότητα. Δεν υπάρχει τίποτα πνευματικό στο βιβλίο. Εχθές που ήμουν με τους μαθητές μου, με ρωτούσαν: Τι γνώμη έχετε για τον διαλογισμό;
Ερώτηση(Διακοπή): Όσοι έχουν διαβάσει το βιβλίο, μπορεί να μείνουν στη διανόηση, και να μη μπούνε στην δράση για να το κατακτήσουν αυτό. Γι αυτό ρώτησα, αν λειτουργεί σαν τον Dreamer για τους μαθητές του...
Απάντηση: Η Σχολή μου είναι μία σχολή των οικονομικών, είναι για να βγάλει managers και ηγέτες του Αύριο, και τα μαθήματα είναι κυρίως οικονομικά. Φροντίζω να είμαι πολύ καλός, με πολύ καλούς καθηγητές, και σε διεθνές επίπεδο, αλλά η σχολή των Θεών είναι μια επιλογή δική τους, αν θα ήθελαν να διαβάσουν το βιβλίο ή όχι, και αυτό είναι κάτι που δεν το διδάσκω. Πήγα στη Φλωρεντία για δέκα εβδομάδες. Έχω καλέσει πενήντα από τους μαθητές μου και εκτός ακαδημαϊκού περιβάλλοντος αφού μπορώ και εγώ να τους μιλήσω ελεύθερα, εκεί μπορώ να μοιραστώ και άλλα πράγματα μαζί τους, και μία από τις ερωτήσεις που μου έκαναν χθες ήταν για το διαλογισμό.
Και ο Dreamer λέει, ότι δεν είμαστε εδώ για να ψάξουμε για τον παράδεισο. Και οποιαδήποτε τεχνική να σε πάει εκεί είναι άχρηστη. Αυτό που είναι χρήσιμο είναι να ψάξεις για βοήθεια. Γιατί με πλησιάζουν γκρουπ, που λένε ότι αναζητούν την αλήθεια και τους λέω αν αναζητούσατε ψέματα, θα ερχόμουνα μαζί σας, αλλά αφού αναζητάτε την αλήθεια δεν έχω τίποτα να κάνω. Μην ψάχνετε την ευτυχία, ψάξτε τη δική σας δυστυχία. Όχι να πετάξουμε με οπτασίες, αλλά να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας, ακριβώς όπως είναι. Τώρα θέλω να σας πω ότι με αγγίξατε με όλο αυτό το ενδιαφέρον και την τρυφερότητα που βρήκα εδώ. Και είναι πάνω από ένας χρόνος που έχω να έρθω στην Αθήνα, και αισθάνομαι την ανάγκη να έρχομαι πιο συχνά, γιατί οι ρίζες μου είναι εδώ, και ότι το βιβλίο μου έχει πάρει τόσο πολύ από τον μύθο της, για τη διανόηση μας. Κάποτε θα πρέπει να πληρώνω σε εσάς, τα πνευματικά δικαιώματα για όλα αυτά που έχω λάβει από εσάς. Είμαι ένας Ναπολιτάνος, μια από τις μεγαλύτερες και πλουσιότερες αποικίες που δημιουργήσατε. Και όπως καμιά φορά συμβαίνει, ορισμένα πράγματα είναι πιο ζωντανά στις αποικίες από την ίδια τη χώρα. Και αυτό που ανακάλυψα και έβγαλα πολλά από αυτά στο βιβλίο, είναι ότι η δουλειά μου εδώ θα ήταν πάρα πολύ χρήσιμη. Και ότι είσαστε Αθηναίοι είναι ένα συναίσθημα, και θα πρέπει να ανακαλύψετε ποια είναι η Αθήνα και ποιος είναι ο μύθος. Η Αθηνά ήταν μια παρθένα που γεννήθηκε από ένα δυνατό πονοκέφαλο του Δία, που ήταν εφιάλτης και γεννήθηκε πάνοπλη. Ποιο είναι το μήνυμα του μύθου αυτού; Απάντηση από ακροατή: Ο φόβος την έκανε να θέλει να είναι οπλισμένη...
D' Anna: Αυτός είναι ένας καλός τρόπος για να μη καταλάβεις τι σημαίνει. Γιατί δεν θέλουμε να καταλάβουμε. Σε κάποιο σημείο δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί δεν υπάρχει ούτε ένα μνημείο που να δείχνει τη γέννηση της Αθηνάς, τη γέννηση της λογικής, της γνώσης, της εξυπνάδας. Ποια άλλη πόλη θα μπορούσε να έχει καλύτερο μνημείο απ' αυτό; Αλλά εσείς δεν θέλετε να καταλάβετε τον μύθο, γιατί ολόκληρος ο πλανήτης δεν θέλει να καταλάβει. Και συγγνώμη που πρέπει να σας το πω εγώ, ο Ναπολιτάνος αλλά ο μύθος σημαίνει... Είναι σαν το φως ενός αστεριού, να πηγαίνει πίσω στo αστέρι να καταλάβει τι είναι αυτό. Η λογική μας, η εξυπνάδα μας, είναι επικίνδυνες. Όσο πιο έξυπνοι γινόμαστε, τόσο πιο επικίνδυνοι...
Έτσι, η Ελλάδα έκανε μια φανταστική διάγνωση για το ποια είναι η ασθένεια από την οποία θα πεθάνουμε. Ο νους μας είναι διαιρεμένος, η ψυχολογία μας είναι βίαιη, και οι αρχαίοι Έλληνες το ήξεραν αυτό πολύ καλά και έτσι δημιούργησαν ένα μύθο να προκαλέσει την προσοχή!
Ο μύθος της Αθηνάς σημαίνει: Προσέξτε!
Γιατί αν δεν έχουμε την ικανότητα να ελέγξουμε την εξυπνάδα μας, θα μας σκοτώσει. Ακόμα και το απλό νερό, φαίνεται πικρό στο στόμα ενός άρρωστου ανθρώπου. Μετατρέψαμε την κοινωνία σε κάτι φρικτό. Όσο μένουμε χωρισμένοι και όχι αχώριστοι, διαιρεμένοι, ώσπου να γίνουμε πραγματικά άτομα, ότι πιάνουμε στα χέρια μας θα γίνεται χειρότερο. Μπορείτε από τη μια να ενστερνίζεστε τις αρχές του χριστιανισμού... Αγαπάτε τον πλησίον σας, ή γυρίστε και το άλλο μάγουλο και από την άλλη να γυρίζετε στην ιερά εξέταση χωρίς να αλλάξετε καν όνομα. Αγάπα τον εχθρό σου, γίνεται ιερά εξέταση και η ατομική ενέργεια γίνεται η ατομική βόμβα. Αυτά έλεγαν οι αρχαίοι Έλληνες που σέβομαι την παράδοσή τους, και προσπαθούσαν να φράξουν. Αν η δική μας η διανόηση μπορεί να παράγει την ατομική ενέργεια, οι βίαιες στιγμές στο Είναι μας, παράγουν την ατομική βόμβα. Η μόνη δική μου συμβολή είναι να δημιουργήσω μια σχολή του Είναι. Ένα εργαστήριο όπου μπορούμε να καταλάβουμε πώς μπορούμε να ενώσουμε τον εαυτό μας.
Εάν καταλάβατε κάτι, μεταδώστε το, για να φέρουμε και άλλους το δικό μας μονοπάτι, γιατί δεν υπάρχει τίποτε άλλο από σας. Και η δική τους βελτίωση είναι η δική σας βελτίωση.
Με τις υγείες μας!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου